top of page

I foreninger er det ofte frivillige der står for driften og der er mange regler som skal overholdes. Bla. bogføring, indberetninger, opstilling af regnskaber, lønninger m.v.

Jeg har stor erfaring med foreningsarbejdet, da jeg har deltaget i de fleste funktioner i adskillige foreninger.
 

Hvis ikke man, som kasserer, har den fornødne erfaring og kendskab til bogføring, kan det i mange tilfælde bedre betale sig at få andre til at assistere med bogføringen, herunder også assistance med indberetninger, løn m.v.


Først og fremmest skal man vurdere om man skal anskaffe sig et system der kan håndtere både medlemsdata, hjemmeside og regnskabssystem. Dette vil ofte lette arbejdet da de fleste af den type systemer automatisk bogfører indtægterne og laver de rellevante data som skal bruges til indberetnnger.


Der findes en del systemer på markedet, nogle er målrettet specielle idrætsgrene og nogle er mere all round systemer.

 

Memberlink: Et komplet system med hold, bane booking, sæson booking m.v. Komplet integreret med bogføringssystem, opkrævninger bogføres automatisk og betalinger med dankort bliver også bogført.

Et system der er nemt at bruge for de fleste.

Klubmodul og Conventus er også systemer der indeholder de fleste funktioner som beskrevet ovenfor.

Holdkort er et medlemssystem der der kan integreres med for eksempel E-conomic (bogføringsprogram). 

 

​

​

bottom of page